Fashion Essentials

04:57


EN: Hi everyone and welcome to my new post!
Have you ever moved to another country? Well, I've moved to Denmark recently and my closet is still a mess. Because of that putting some outfits together is still a struggle for me, haha. That's why I've decided to show you some pieces that I believe everyone should own and that are true fashion essentials for me.

HR: Bok svima!
Je li vam poznat onaj osjecaj kada vam je sve u neredu nakon selidbe? Ovih dana meni zasigurno jest jer sam se upravo preselila u Dansku, finally! Naravno, Marija se jos uvijek nije u potpunosti raspakirala, garderoba joj je u neredu i nema bas puno vremena za slaganje outfita, ali to ne znaci da ne mogu objaviti post! Danas vam donosim svoje "fashion essentials", odnosno komqde za koje smatram da su vjecni klasici i da bismo ih svi trebali imati.



1. DENIM JEANS // TRAPERICE:

EN: If you ask me, a good pair of denim jeans is definitely something we should all own. Nowadays, there are so mqny brands and we can find some amazing jeans at a really low price. But my all-time-favorite denim brand is Levi's, without any doubt. Trust me, I've tried many ;). Also, I've really been into all konds of retro and high waisted jeans. I just think that these fit me the best and I've finally found my perfect pair - Levi's 501 Skinny. So, here are some of the models that I really like:

HR: Ako pitate mene, dobar par traperica je definitivno nesto sto bismo svi trebali imati u svom ormaru. Danas postoji toliko raznih brendova i za dobre traperice vise nije potrebno izdvojiti pravo malo bogatstvo. No, moje omiljene su ipak Levi's traperice. U posljednje vrijeme mi se jako svidjaju retro traperice visokog struka, a napokon sam pronasla i savrsen par za sebe - Levi's 501 Skinny, a ovdje su neki od meni jako lijepih modela:


 



2. SIMPLE WHITE AND BLACK TEES // OBICNA CRNA I BIJELA MAJICA

EN: I would call these the most basic things a person can own but if you have them, they are the best base for literally any kind of outfit. You can wear them with some casual and dressed down combinations, but plain tees are also perfect to combine with some a bit more fancy stuff. And what's the best, they suit absolutely everyone and they always look equally good!

HR: Crna i bijela majica su definitivno najbasic stvari koje mozemo imati, zar ne? No, ja ih smatram i najboljom bazom za bilo kakav outfit, bila to svakodnevna casual, sportska ili malo vise fancy kombinacija. Ono sto je najbolje kod ovih majica je to da pristaju bas svima i da uvijek izgledaju dobro, na sto god ih obukli!


 


3. SOPHISTICATED DRESS // SVECANA HALJINA

EN: Even if you don't go to some fancy places so often, a pretty dress should be a part of your wardrobe. I think it shoud be as simple as possible but, at the same time, special too. My favorite colors for the dresses are black and red. I love them because they never go out of fashion and these are the colors you simply can't go wrong with.

HR: Cak i ako ne idete cesto na neke glamurozne zabave, vecernja haljina je nesto sto bi trebalo biti dio svacije garderobe. Ja bih se uvijek odlucila za sto jednostavniju haljinu, ali opet bih pazila da bude posebna. Boje kojih bih se drzala su crna i crvena jer nikad ne izlaze iz mode i s njima jednostavno ne mozete pogrijesiti.


 


4. PUMPS // SALONKE

EN: Again, my favorite colors for these are black, red and, of course, begie because they are all time classics and, moreover, begie heels make you legs appear longer and who doesn't want that, right? But what we should all be really careful about is that the heel is not too high because if it is, no matter how beautiful the shoes are, we will look funny and clumsy.

HR: Opet, omiljene boje su mi crvena, crna, ali ovaj put i krem jer su to vjecni klasici, a bez salonke ucine noge vizualno duzima, sto nikako nije na odmet, zar ne? Tu je i jedna bitna stvar na koju trebamo paziti pri odabiru cipela, a to je da peta ne bude previsoka jer koliko god cipele bile lijepe, ako nam je peta previsoka, izgledat cemo nespretno i smijesno.


 



5. SNEAKERS // TENISICE

EN: As I've already said so many times, I'm addicted to sneakers (I may even have a problem, hahah). If I had to choose only one kind of shoes to wear until the end of my life, I would definitely choose sneakers. I really can't decide which style is my favorite because I adore them all but here are some models I'm really into:

HR: Kao sto sam vec nekoliko puta napisala, teski sam ovisnik o patikama (mislilm da mozda imam i problem, hahah). Kada bih morala odabrati samo jednu vrstu cipela koju bih nosila do kraja zivota, to bi sigurno bile patike. Za omiljeni stil se zaista ne mogu odluciti, a ovo su neki od meni najljepsih modela:



EN: That would be all for today's post! I hope you like it and tell me about your fashion essentials in comments!

HR: To je sve za danasnji post! Nadam se da vam se svidio, a u komentarima mi napisite koji su vasi "fashion essentials"!


XOXO, Marija


Follow me on:
Instagram here
Pinterest here
Bloglovin' here
























You Might Also Like

16 komentari

  1. I love denim jeans and pumps:) great post:)

    OdgovoriIzbriši
  2. Odličan post! Slike, te same ideje za odjeću su super!


    Zapratila sam te
    http://teenorchild.blogspot.hr/

    OdgovoriIzbriši
  3. Wow, kako divan post. Iskreno, mislim da nisam do sada čitala ništa slično ovoj temi te mi je užitak bio mnogo veći :D. I ja sam neko ko je emotivno vezan za farmerice :D
    Želim ti lijep dan, draga!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala ti puno, jako mi je drago da ti se svidja!

      Izbriši
  4. Slažem se sa svim što si napisala, definitivno su to jedni od glavnih fashion essentials-a! Jako zanimljiv post draga :))
    messy hair and hot coffee

    OdgovoriIzbriši
  5. Uživancija čitajući i gledajući! Patike, farmerke - apsolutni favoriti. Dodala bih ovde još neku torbu ili sat :)
    Crne i bele majice najviše volim iz Zare, lep je materijal i super stoje :)

    Najnoviji post: Đenova i Milano

    OdgovoriIzbriši
  6. Great post,very interesting! :)
    If you want that we follow each other let me know by leaving a comment on my last post and please click on link at the end of my last post, too :)
    http://beautyshapes3.blogspot.hr/2017/08/club-two-piece-dress-outfit-rosegal.html#comment-form

    OdgovoriIzbriši
  7. I gotta agree with all of them up there- I especially love myself a good pair of sneakers and they usually make any outfit look super cute and really comfy. I might throw in a denim or leather jacket into my essentials! Congrats on your move to Denmark- it sounds like an amazing place to be in and I hope you'll sort through all your clothes in no time so that you can rock some nice outfits ;) X

    Simplee Nikkie

    OdgovoriIzbriši
  8. Great post dear ♥ Love your blog !
    If you want check out my blog . I write about fashion,beauty and lifestyle. Maybe we can follow each other and be great blogger friends ♥

    http://herecomesajla.blogspot.ba/

    OdgovoriIzbriši

Instagram

Popular Posts